Fraktkostnad:
Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 250 kr. För ordrar under 250 kr tillkommer en fraktkostnad mellan 39-59 kr beroende på valt alternativ. Notera att du behöver lägga produkter för minst 100 kr i varukorgen för att kunna genomföra ett köp.

Beräknad leveranstid:
Ordinarie leveranstid är två till fyra arbetsdagar från oss, plus transportörens leveranstid (ca 1-2 dagar). Inför och under högtider kan leveranstiden öka upp till 5 arbetsdagar. Har du frågor kring din order, maila till info@lakritsroten.se. Vänligen uppge ditt ordernummer vid kontakt.

Större leveranser:
Vid köp över 5000 kr kan leveransen ta mellan 3-5 arbetsdagar.

Våra fraktsätt:
För att kunna erbjuda våra kunder trygg och snabb leverans inom Sverige har vi knutit samarbetsavtal med noggrant utvalda speditörer, däribland Budbee, DHL och PostNord. En variation av olika leveransalternativ finns tillgängliga baserat på vald leveransadress – uppge ditt postnummer i kassan för att se tillgängliga alternativ. När ett paket är ute för leverans är våra logistikpartners huvudsakligt ansvariga för dina varor.

Du kommer att bli aviserad av vald speditör när ditt paket är ute för leverans och redo för upphämtning. Paketet som levereras till utlämningsställe eller paketskåp kan hämtas ut efter avisering via sms, e-post eller brev under dess öppettider.

För Budbee: Du kan följa din order i Budbees app (länk till App Store och Google Play) eller på Budbees hemsida.
För DHL:
Du kan följa din order via spårbart kollinummer på DHLs hemsida eller ringa 0771-34 53 45 för mer info.
För Postnord: Du kan spåra din försändelse på PostNords hemsida, i PostNords app (länk till App Store och Google Play) eller ring 0771-33 33 10 för mer info.

Skulle din order ej vara möjligt att skicka som vanligt postpaket pga. exempelvis övertrasserad viktgräns, så kommer vi att kontakta dig för att diskutera alternativa fraktlösningar.

Lakritsroten levererar för närvarande endast inom Sverige.

Förseningar:
Lakritsroten strävar alltid efter att se till så att våra kunder får sina ordrar levererad enligt önskemål och kommunicerad tidsram. Tyvärr kan oförutsedda förseningar stundvis uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Lakritsroten ansvarar inte för våra speditörers eventuella förseningar.

Ej uthämtat paket:
Paket ligger kvar i sju dagar hos utlämningsställe, och i tre dagar i paketskåp, innan det returneras till oss. Om upphämtning av paket uteblir så förbehåller sig Lakritsroten rätten att debitera 100 kr för merkostnader som olägenheten medför, utöver debitering för det totala ordervärdet på köpta varor som räknas, då dessa anses förbrukade när de lämnat Lakritsroten och måste kasseras. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Information om skadat god(i)s:
Har paketet yttre synliga/uppenbara skador när du hämtar ut det? Anmäl olägenheten direkt vid utlämningsställe, alternativt be det aktuella ombudet att upprätta en skadeanmälan. Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Kontakta Lakritsroten direkt: info@lakritsroten.se. Vänligen uppge ordernummer samt kolli-ID för att vi ska kunna utföra bästa tänkbara service!

Information om reklamation:
Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt varan anses defekt eller felaktig på info@lakritsroten.se. Vänligen bifoga bild/bilder på varan/varorna. Uppge ordernummer samt kontaktuppgifter så återkopplar vi så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig vidare. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).